maandag 26 september 2011

Nationale hangdag

Mijn kleine man heeft koorts. En niet zo'n beetje. Want als kleintjes koorts hebben, doen ze dat goed. Het begon gisteren nadat we een heel stuk hadden gefietst. Met rode wangen plukten we hem uit zijn zitje. Even slapen maar voor het eten. Maar tijdens het eten geen hap door zijn keel en zijn wangen waren behalve rood nu ook gloeiend heet. Na een onrustige nacht, werd hij vanochtend weer met koorts wakker. Net zo lief als altijd, maar met een troebele blik en een halfslachtig zwaaihandje. De hele dag heeft hij bij me op schoot gehangen, tussen slapen en wakker in. Vriendin W. was op bezoek en af en toe zuchtte of lachte Job mee met ons gesprek. Om vervolgens weer weg te doezelen. Het is nationale hangdag vandaag, besloten vriendin W. en ik want ook onze plannen waren anders gelopen. Nationale hangdag.  Ik hoop dat hij snel weer beter is, mijn kleine man, maar stiekem geniet ik wel een beetje van al dat gehang tegen me aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verhuisbericht

Mijn blog is verhuisd naar dagelijksedingen.blog Zie ik je daar?