zaterdag 31 december 2011

Op de drempel

De laatste dag van 2011. Lief ligt op bed, hij heeft de hele nacht de wc van dichtbij bestudeerd. De meiden verheugen zich op een pyjama-dag en vieren vakantie op de Wii met het spel Go Vacation dat A. gisteren voor haar negende verjaardag kreeg. De kleine man sliep een gat in deze laatste dag van het jaar en schuift nu opgewekt door de huiskamer. Hij wil veel op schoot bij mama, maar ik heb de rust niet. Ik wil nog zoveel. Een blog schrijven, in mijn dagboek het jaar terugbladeren, nog twee brieven schrijven en eigenlijk ook nog een borrel in de stad drinken voordat vanavond het feestje in de Bongerd losbarst.

Loslaten, hoor ik een stem in mijn hoofd. Zoals ik al zoveel heb gedaan het afgelopen jaar. Loslaten en genieten van het nu. Het lukt steeds een beetje beter. De top 2000 draait "have I told you lately that I love you". Ik denk aan vriendin A. en weet dat ze aan de radio gekluisterd is. Ooit zegde ze een oudjaarsfeestje af om de Top 2000 af te kunnen luisteren. Wat zal 2012 haar brengen? En vriendin W. en vriend F. en mijn (schoon)ouders en al die mensen die me dierbaar zijn. Ik hoop alle goeds.

2012 maakt me nieuwsgierig. Het jaar waarin ik - als we alles ooit geregeld krijgen - ja zeg tegen mijn lief. Officieel dan, want mijn eerste ja tegen hem was alweer bijna vier jaar geleden en misschien onuitgesproken al op mijn 15e. Het leven kan gek lopen. Wat gaat 2012 brengen op werkgebied? Ik hoop net als dit jaar op nieuwe wegen en kansen. De zomervakantie is al besproken, maar wat zal het brengen? Met drie gezinnen in een huis in Frankrijk. Brengt het nieuwe jaar nieuwe ontmoetingen, nieuwe plaatsen, nieuwe ontdekkingen? Wie weet. Terug naar het NU. Ik wens iedereen een mooie oudjaarsdag. Luisterend naar de top 2000, borrelend in de kroeg, wandelend, alleen of samen. Hoe dan ook. Een goede jaarwisseling en veel liefde voor 2012! Alvast. En omdat het vandaag nog kan:

De ultieme feelgood Decemberclip

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verhuisbericht

Mijn blog is verhuisd naar dagelijksedingen.blog Zie ik je daar?