woensdag 15 augustus 2012

V... blues

Toch fijn dat er een woord voor bestaat. Anders zou je niet goed weten wat je onder de leden had. De klachten? Uitgerust maar toch niet veel zin om iets te doen. Een gelukkig gevoel met een verdrietig randje. Een soort omgekeerde heimwee. Of doodgewoon vakantieblues. Het heerlijke vakantieritme dat zo snel wende moet alweer afgeleerd. En bij alles wat ik vandaag doe, denk ik 'vorige week rond deze tijd...' en vul het aan met heerlijke vakantiedingen als aan het zwembad zitten, rosé drinken, boeken lezen, zwemmen, door het gras hollen met de kinderen, croissants eten als ontbijt... Wat was onze vakantie heerlijk en ons gezelschap leuk. Met zijn elven op een idyllisch plekje in Frankrijk alsof we niet anders gewend zijn dan met elkaar vakantie te vieren. Weer terug thuis besef ik dat vakantie vieren geen kunst is, de uitdaging zit hem erin dat heerlijke vakantiegevoel vast te houden.


Zelfs de was doen is leuk op vakantie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verhuisbericht

Mijn blog is verhuisd naar dagelijksedingen.blog Zie ik je daar?