maandag 12 november 2012

Chillen met je mooie billen

Muts op, warme das en een zelfgemaakte lantaarn. Het is Sint Maarten en mijn kleine man loopt voor de eerste keer mee. Bij het aankleden vraag ik hem een liedje te zingen. Alsof hij het al jaren loopt, zet hij in: Sint Sint Maarten... *iets onduidelijks* ... met zijn mooie billen... chillen! Die kende ik nog niet, maar toch smelt ik. Terwijl zijn zussen erop letten dat het snoep in zijn rugzak belandt en dat hij een mooi plekje voor elke voordeur heeft, smelt ik nog wat verder. Grote A., krullenbol E. en benjamin J. Terwijl A. en J. mandarijnen en appels verzamelen, belandt het snoepgoed in de tas van E. Als we na afloop pizza eten bij vriendin T. wordt de buit geteld. Even ben ik weer terug in de tijd. Wat was ook ik blij met een grote stapel met snoep. En dat in ruil voor iets wat alleen maar leuk was om te doen. Aanbellen en een liedje zingen. Terwijl A. een mandarijn reserveert voor papa en mij een chocolaatje toeschuift, kijkt E. verliefd naar een langwerpig gekruld spekje. Zoetekauw! Job is de buit alweer vergeten en loopt zingend in de mand met playmobiel te zoeken. Vriendin T. schenkt voor ons een glas wijn in.  Tijd om te chillen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verhuisbericht

Mijn blog is verhuisd naar dagelijksedingen.blog Zie ik je daar?