dinsdag 18 december 2012

Vervelende gewoontes

Ik geef het niet graag toe, maar ik heb ze... vervelende gewoontes:

* Meer boeken bestellen dan ik kan lezen
* Boeken bestellen die ik - om mij onduidelijke redenen - gewoon niet lees
* Teveel boeken op mijn nachtkastje
* Wakker worden van een plotselinge angst dat het nachtkastje bezwijkt onder alle boeken en instort op mijn hoofd (en als ik de planken heb leeggehaald nog minstens een kwartier wakker liggen omdat ik me afvraag of ik dat wel of niet zou overleven)
* Snurken (lief noemt het ' zwaar ademen' maar toch)
* Altijd van alles kwijt zijn (en daarmee altijd en eeuwig de schuld krijgen van alles wat kwijt is in dit huis... lees: vervelende gewoonte van manlief M.)
* Altijd een beetje doof zijn (en daarom de TV op bejaardenhuisvolume hebben staan)
* Slecht zijn in data (en daarmee niet alleen verjaardagen vergeten maar ook hele periodes in eigen leven niet kunnen plaatsen in de tijd... 'eeuh manlief en ik kwamen elkaar tegen in 2007... of was het nou 2008... of... ach wat maken die paar jaar uit op een grote liefde')
* Belangrijke dingen vergeten en onbeduidende dingen feilloos kunnen opratelen ('wist je dat Elle de Generes getrouwd is met die actrice uit Ally McBeal...' en dan ook nog haar naam weten: 'Portia de Rossi')
* Dingen enorm kunnen uitstellen maar niet uit mijn hoofd kunnen zetten (een bijna onmogelijke combinatie kan ik je vertellen)

Morgen een lijstje met leuke gewoontes. Ben benieuwd of die ook zo razendsnel uit mijn toetsenbord rollen...


De enige stapel boeken die ik nog naast mijn bed wil is deze...

2 opmerkingen:

  1. Jouw blogs lezen terwijl ik eigenlijk de was op moet hangen, Thomas moet bellen om mijn leidingen te isoleren, Spaans moet studeren, een oplossing moet bedenken voor mijn lekkende wasmachine, kerstkaarten moet schrijven.... Gelukkig heb ik een vriendin met dezelfde afwijking, niet dat mijn klusjes hier door gedaan worden, maar ik voel me ietsje minder slecht....

    Vriendin W.

    BeantwoordenVerwijderen

Verhuisbericht

Mijn blog is verhuisd naar dagelijksedingen.blog Zie ik je daar?