woensdag 1 mei 2013

Au!

Lief en ik hadden er enorm veel zin in. Koninginnedag! Vorig jaar zaten we in New York voor onze huwelijksreis, het jaar daarvoor was ons allebei niet echt bijgebleven en het jaar daarvoor zaten we (ik hoogzwanger) op Vlieland waarbij we elkaar trouw beloofden voortaan Koninginnedag gewoon weer in Amsterdam te vieren (in ieder geval nooit meer op een waddeneiland met één kroeg). Dit jaar leek het te lukken. We begonnen de dag met een rondje vrijmarkt in het steeds hipper wordende Amsterdam Noord. En terwijl de meiden een zonnebril, armband en Barbiehond die kan poepen (incluis keutels van plastiek) van hun zakgeld kochten, snuffelde ik twee Thomas de Trein locomotieven bij elkaar voor de kleine man en acht leesboekjes groep drie voor de middelste. Ook kocht ik een hippe sjaal voor manlief, die hij verklaarde nooit te gaan dragen. Verkering (als we het zo mogen noemen) van oudste haalde geld op met zijn gitaar, kleine man raakte zoek bij de kraam van vriendin T. en ook weer terecht dankzij buurvrouw L. Gelukkig scheen de zon en konden de zwetende oksels gelucht. Na een halfuur in de rij te hebben gestaan voor pannenkoeken, beseften we dat de rij niet echt minder werd én dat we pannenkoekenmix in huis hadden. Zo konden we WA en Maxima mooi nog even meepikken op de buis.

Vriendin W. was er inmiddels ook en opa en oma die hadden beloofd op de kinderen te passen zodat wij de jordaan in konden. Lang leve opa en oma! Op de pont naar de overkant stonden we al te dansen.    Zonder enig netwerk wisten we toch iedereen te vinden (net als vroeger toen we nog geen mobieltjes hadden) en de sangria en biertjes vloeiden rijkelijk.  Van de Kat naar Duende naar Vlaming. Waar de muziek het leukst was en een plek in de zon. Na een paar sangria, een aperol en een mojito was ik volgens mijn lief de grappigste vrouw op aarde. Hij had duidelijk nog meer op. We aten Mexicaans en kletsten bij met vrienden die we te lang niet hadden gezien. En toen de muziek stopte en we dat pas na een halfuur doorhadden, liepen we door de stad naar huis. We schuifelden nog wat op de feestboot en besloten dat het in Amsterdam toch stukken beter toeven is op Koninginnedag dan op Vlieland. 

Kortom was wat het leuk! Zelfs toen vanmorgen de kleine man om zes uur begon te zingen en niet meer wilde slapen, moest ik met bonkend hoofd constateren dat het AU!derwets gezellig was. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verhuisbericht

Mijn blog is verhuisd naar dagelijksedingen.blog Zie ik je daar?