dinsdag 25 maart 2014

Van die dingen


  • Dat je in de trein zit, een volledige blog verzint en geen opschrijfboekje bij je hebt.
  • Dat diezelfde blog dus doodleuk tijdens het oversteken met de pont naar huis aan de verkeerde kant van het water blijft steken.
  • Dat je nu dus een al een halfuur tegen een knipperende cursor aankijkt... en twijfelt over je korte termijngeheugen (van je lange termijngeheugen wist je het al)
Oké, opnieuw. Van die dingen:


  • Dat kinderen 400 x op een dag lachen en volwassenen 15 x op een dag. (Ik lees het in de Linda en het stemt me verdrietig.)
  • Dat ik bedenk dat ik die 400 x per dag in ieder geval (deels onbewust) wel heb gelachen (en gedurende mijn puberteit zelfs het dagelijks gemiddelde verdubbeld heb).
  • Dat ik me voorneem vaker te lachen.
  • Dat ik mijn korte én lange termijn geheugen afgraaf naar de laatste keer dat ik vreselijk hard heb moeten lachen.
  • Dat ik met opluchting kan constateren dat dat vorige week vrijdag was. Samen met mijn lief. Tranen over mijn wangen. (Dankjewel Barbara van Erp en als je doorklikt: hardop voorlezen mét intonatie).
  • Dat ik moet glimlachen omdat ik denk aan kleine man en middelste die minstens 400 x per dag moeten lachen. Schateren! ... om elkaar, om zichzelf en vooral heel veel om niks (dat zijn de beste!).
  • Dat ieder mens 1 x in zijn leven in zijn broek plast van het lachen, volgens Linda. En ik denk: één keer?
  • Dat je niet met iedereen kan lachen, maar met sommigen niet kan stoppen. Niet volgens Linda hoor, dat is mijn ervaring.
  • Dat je erg blij moet zijn met die mensen. Erg blij! (Bel ze vandaag nog.)
  • Dat een dag niet gelachen...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verhuisbericht

Mijn blog is verhuisd naar dagelijksedingen.blog Zie ik je daar?