woensdag 30 april 2014

30 (on)dagelijkse dingen

Zo zit je in Buenos Aires en zo ben je weer in je dagelijkse leven belandt. Niks mis mee (behalve dan de file en grijze luchten). Of wel? Ik zag een tijdje geleden een geweldige Ted-talk van Matt Cutts: 'Try something new for 30 days' waarin hij twee belangrijke dingen zegt. Allereerst vraagt hij je om na te denken wat je heel graag zou willen, misschien al heel lang, maar wat je om allerlei (dagelijkse) redenen toch nog niet heb gedaan. Daarna stelt hij iets geks voor, wat natuurlijk helemaal niet zo gek is, namelijk: doe het gewoon of nee probeer het de komende 30 dagen te doen.

Zijn woorden brachten een glimlach op mijn gezicht, terwijl mijn hersenen over elkaar heen tolden van alles wat ik graag zou willen doen. Vooral schrijven, schrijven, schrijven... maar ook elke dag een recept uit een favoriet kookboek koken of elke dag een kaartje schrijven aan iemand of elke dag een boek in een onbekende brievenbus doen of elke dag beginnen met yoga of leren mediteren of Italiaans leren in de auto of...

Ik begin gewoon maar bij het begin (aldus de wijze Winnie de Pooh) en bij mijn allereerste gedachte: schrijven!  De komende 30 dagen ga ik elke dag een blog (en wellicht soms een blogje) schrijven. (U snapt hopelijk dat dit staaltje voornemen delen mijn stok achter de deur is.)

En jij?



Hop hop, here we go




Voor als je deze nog niet hebt gezien...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verhuisbericht

Mijn blog is verhuisd naar dagelijksedingen.blog Zie ik je daar?