donderdag 29 mei 2014

Boterhammen met kaas, rode besjes en Sarah Bettens (dag 29)

Er zijn van die herinneringen die, als je je ogen sluit, nog zo kunt voelen, ruiken of proeven.

  • Suizen op de schommel, hoger en hoger en hoger.
  • De eerste keer met losse handen op de fiets.
  • De geur van zwembad op mijn armen, eindeloze zomers.
  • Het parfum van mijn moeder, wanneer ze me als kind gedag kuste als ze een avondje wegging. 
  • Vrijdagavond met een bakje chips en een glas snor op de bank voor Fame (I want to live forever!).
  • De geur van oliebollen in de keuken op oudjaarsdag.
  • Mijn allereerste echte kus op het strand, net zoveel vlinders in mijn buik als zandkorrels om ons heen. 
  • De keer dat mijn hart werd gebroken in duizend stukjes en ik dacht dat het nooit meer goed zou komen.
  • Rode besjes rissen en bramen zoeken op de tuin.
  • De eerste keer na 18 jaar dat ik mijn lief weer zag, de straat was stil en de klokken van de Westerkerk galmden. 
  • Het eerste huiltje (la la la) van mijn pasgeboren zoon.
  • De eerste keer dat ik mijn vader zag huilen, van ontroering (hij stopte met werken en las een brief voor van mijn moeder).
  • De blik van vriendin P. , haar kastanjebruine staart en haar onuitwisbare lach.
  • Het moment - zoveel jaren later - dat we samen op het Centraal Station stonden. De wereld om ons heen stond even stil. Voor even maar. Helaas. 
  • De eerste keer samenwonen, tante Ka volgeladen met al mijn spullen en op de radio Heal Over van KT Tunstall
  • De eerste keer Toscane, iedere bocht onthulde een nog mooier uitzicht. 
  • Samen met vriendin C. bij het concert van Lisa Loeb.
  • De eerste ontmoeting met middelste en oudste. Nog zo klein toen, nog steeds zo lief nu. 
  • De stem van Sarah Bettens toen ik de kerk inliep aan de arm van mijn vader. De bruine ogen van mijn lief en zijn lichtblauwe pak. 
  • De keer dat ik vriendin W. weer tegenkwam in het vliegtuig naar Barcelona. Dat was geen toeval, vonden we allebei. 
  • De talloze keren op de fiets naar mijn huis in de jordaan terwijl het langzaam weer licht werd.
  • Boterhammen met kaas en rode wijn op het balkon met vriend M. 
  • Ramses Shaffy op zaterdagavond in de binnentuin waar ik woonde, opnieuw en opnieuw en opnieuw...
  • En nog zoveel meer... teveel om op te schrijven. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verhuisbericht

Mijn blog is verhuisd naar dagelijksedingen.blog Zie ik je daar?