maandag 26 mei 2014

IJskoud de beste (dag 26)

Dag 26 van mijn dagelijkse-blog-voornemen. Middelste is het opgevallen dat ik elke dag achter de computer kruip en het liefst kruipt ze erbij op schoot. Terwijl ik tik (tenminste ik probeer het), spelt ze elk woord voor de knipperende cursor. "S...Sch... School. Waarom schrijf je school?" afgewisseld met "Wat staat hiehier?" Omdat het zo van bloggen niet komt, vertel ik haar over mijn voornemen. Elke dag een stukje schrijven. "Waarom dan?" Als ik vertel hoe leuk ik schrijven vind, denkt ze even na. Vervolgens springt ze van schoot, pakt een papier uit de printlade en een pen van het bureau: "Ik wil ook bloggen." Ze gaat naast me zitten met blik op serieus en puntje van haar tong uit haar mond. Af en toe overlegt ze een te spellen woord zoals getrouwd. Ze is wel even bezig en ik word steeds nieuwsgieriger. "Wil je het straks aan me voorlezen?", vraag ik. Dat wil ze wel, maar dan moet ik ook eerst mijn blog afhebben, dan kunnen we elkaar voorlezen. Naar het ijverige en krullerige voorbeeld naast me, tik ik braaf mijn blog af. We zijn tegelijkertijd klaar, maar middelste heeft ook nog een tekening bij de blog gemaakt. Ze kucht gewichtig en leest de kop voor: :"IJskoud de beste. En het gaat over vandaag." De blog is prachtig, met een kop en een staart die zegt: "en toen was het nu". Ik had het niet mooier kunnen zeggen. 


 Over ijsjes en kerken en armbandjes...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verhuisbericht

Mijn blog is verhuisd naar dagelijksedingen.blog Zie ik je daar?