zondag 11 mei 2014

Luxeproblemen (dag 11)

Vakantie boeken. Ik heb er geen aanleg voor. De reden is keuzestress en een enorme hoge lat. In mijn hoofd heb ik al een ideaal plaatje. Een fijn appartement, vlakbij een zandstrand waar genoeg plek is, op loopafstand van een leuk - niet te stil maar ook niet te druk - plaatsje en gezellige restaurantjes. Dan moet het leuk zijn voor de kinderen (lees ook andere - liefst Nederlandse - gezinnen met kinderen in dezelfde leeftijd) maar ook voor ons (lees authentiek, ongerept en ook nog een potje uniek). Hoor ik iemand besmuikt lachen? 

Terwijl de vakantie dichterbij komt en iedereen om ons heen (met schoolgaande kinderen dan) al heeft geboekt, begin ik te twijfelen of het ons nog wel gaat lukken. Hoewel de overeengekomen bestemming Griekenland is, polste ik deze week al voorzichtig bij manlief of een vakantie in Nederland hem ook wat leek. 'In een huis waar we alle luxe binnen handbereik hebben. Genoeg slaapkamers en een grote tuin. De enige onzekere factor is het weer, maar in de buurt is van alles te doen.' Manlief trok een wenkbrauw op: 'Dus we gaan niet op vakantie?

Ik kon het nog niet over mijn hart verkrijgen hem te vertellen dat de kans aanwezig is, dus ik zit weer achter mijn appel. Zo even vond ik eindelijk een droombestemming op Lefkas. Ik tikte ons gezelschap in, de gewenste datum en... kreeg de mededeling dat het was volgeboekt. Natuurlijk! Door mensen die wel aanleg hebben om een vakantie te boeken. Gewoon op tijd en zonder al teveel moeite. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verhuisbericht

Mijn blog is verhuisd naar dagelijksedingen.blog Zie ik je daar?