woensdag 18 juni 2014

Waarohom?

Voetbal kijken met kleine man:

(ik) Kom, doen we je oranje shirt aan!
(kleine man) Waarohom?
(ik) Omdat Nederland straks gaat voetballen.
(kleine man) Waarohom?
(ik zet tv aan) Kijk, daar zijn ze al.
(kleine man) Waarom hebben ze blauwe shirts aan?
(ik) Ze hebben soms een oranje shirt en soms een blauw shirt aan.
(kleine man) Waarohom?
(ik) ...
(kleine man) Wie zijn die groene shirts?
(ik) Dat zijn de scheidsrechters.
(kleine man) Waarohom?
(ik) Die houden alles goed in de gaten tijdens de wedstrijd.
(kleine man) Waarohom?
(ik) Zodat alles goed verloopt. En niemand gaat slaan of schoppen. Want dan krijgen ze een gele of rode kaart.
(kleine man) Ja, een gele kaart. Stommeriken zijn het die slaan.
...
(kleine man bij het horen van de naam van Persie) Wie is van Persie?
(ik) Dat is van Persie, Robin van Persie.
(kleine man) Waarohom?
(ik) Zo heet hij.
(kleine man) Waarohom?
(ik) Zo hebben zijn ouders hem genoemd.
(kleine man) Kan jij van Persie zien, mama?
...
(kleine man) hebben de Australiƫrs vier keer spinazie gegeten vandaag?
(ik) Dat denk ik wel. Daarom kunnen ze zo hard hollen. Maar de Nederlanders hebben nog meer spinazie gegeten en daarom gaan we winnen.
(kleine man) Waarohom?
...
(kleine man tijdens de 2-2 stand) Moet je plassen mama?
(ik) Ja, maar ik wil TV kijken
(kleine man) Ga maar even gauw mama!
...
(ik bij terugkomst) Hebben ze gescoord?
(kleine man) Waarohom?
...

Dit WK geen kroeg voor mij. Ik vind de diepgang thuis op de bank!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verhuisbericht

Mijn blog is verhuisd naar dagelijksedingen.blog Zie ik je daar?