vrijdag 26 september 2014

All you need is love (Dag 6)

Morgen trouwt vriendin S. Manlief is getuige van bruidegom A. Al zolang goede vrienden. Vriendin S. ken ik nog maar een paar jaar. Gek genoeg want het lijkt zoveel langer. Met de liefde is er meestal wel een duidelijk startpunt maar met vriendschap sluipt het er zomaar in. Dan ben je zomaar ineens van bekende naar vriendin opgeschoven. Dat blijft bijzonder.

Ik mag ceremoniemeester zijn (dat is het enige puntje waaruit blijkt dat ze me nog maar kort kent). Toen ze me vroeg, heb ik nog wat beren op de weg geworpen, maar ze zei er vertrouwen in te hebben. Dus probeer ik nu al weken niet alles tot het laatste moment uit te stellen, gestructureerd te denken en praktisch te zijn. Gelukkig is vriendin S. een relaxte aanstaande bruid en is plannen haar middle name. Als ik morgen op het juiste moment de juiste muziek aanzet in de kerk en tijdens het diner de juiste mensen naast elkaar zet, komt het goed.

Dan ga ik vooral heel erg genieten van S. en A. en hun onvoorwaardelijke liefde voor elkaar. Toch fijn om twee mensen zo dichtbij te hebben die elkaar laten stralen en het beste in elkaar naar boven halen. Kan ik ook met een gerust hart blijven zitten bij de vraag of er nog iemand bezwaar heeft. Integendeel! De wereld heeft behoefte aan ware liefde en mensen die voor elkaar kiezen met heel hun hart en hoofd.

Na de bruiloft vertrekken ze samen naar Spanje voor een groot en nieuw avontuur. Ik weet nu al dat ik ze ga missen maar vind het tegelijkertijd geweldig dat ze het doen. Hup, dromen achterna! Wij volgen wel voor een weekend of weekje. Dan helpen we olijven plukken of het nieuwe huis inrichten.

Maar eerst morgen trouwen.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verhuisbericht

Mijn blog is verhuisd naar dagelijksedingen.blog Zie ik je daar?