maandag 29 september 2014

In mijn hart (Dag 9)

Kleine man en ik zitten in de auto op weg naar school. "Mama, ik mis je als ik op school ben". Terwijl ik in de achteruitkijkspiegel zijn blik zoek, antwoord ik: "Ja, mama mist jou ook als ik aan het werk ben. Weet je wat dan fijn is? Dat je in mijn hart zit. Zodat je altijd bij me bent. Ook als je op school zit."

Daar moet hij even over nadenken. Een denkend gezicht en dan ineens een glimlach: "Zit ik ook in papa's hart?" "Ja", glimlach ik. "En in het hart van A. en van E.? En van opa H. en opa L. en oma N. en oma M?" "Jazeker", stel ik hem gerust. "En weet je wat mama doet als ze je mist, dan sluit ik mijn ogen en dan zie ik je." Weer een denkend gezicht en dan knijpt kleine man zijn ogen dicht. "Het lukt niet mama, ik zie je niet." Hij probeert het nog een keer en nog een keer. Maar het lukt niet. "Geeft niks hoor", zeg  ik, "als je wat groter bent gaat het vast vanzelf."

Als we aan het einde van de dag bij opa en oma langsgaan, vertelt hij het verhaal. Hoe zij in zijn hart zitten en hij in hun hart. "Toch, opa?" Opa L. knikt instemmend. "En mama kan mij ook zien als ze haar ogen sluit. Maar ik kan dat niet." "Probeer eens", zegt opa. En terwijl kleine man voor de zoveelste keer op deze dag zijn ogen dichtknijpt, helpt opa een handje: "Zie je opa al? Denk maar aan een donkere bril en grijs haar."

Teleurgesteld opent kleine man weer zijn ogen. "Dat lukt me nog niet opa, daar ben ik nog te klein voor."


Bron: www.plint.nl 

2 opmerkingen:

Verhuisbericht

Mijn blog is verhuisd naar dagelijksedingen.blog Zie ik je daar?