vrijdag 19 december 2014

Mistletoe

De boom staat, de lampjes branden en voor mij is Kerstmis al begonnen. Onze favoriete kerstliedjes staan al sinds het weekend op herhaling. Na de blues van november komt de gezelligheid van Kerst als geroepen. Vrede op aarde, zou het? Ben bang van niet, maar op kleine schaal doet iedereen wat beter zijn best. Lieve kaarten met oprechte wensen. Zelfs de kinderen roepen ' ho ho hoo, vrede op aarde' als er wordt gemopperd door iemand in ons gezin. 

Boven de trap hangt mistletoe, dus er wordt veelvuldig gekust. Vooral door kleine man en middelste. Oudste neemt meestal een snoekduik van halverwege de trap ver voorbij de plek waar de mistletoe hangt. "Wacht maar tot je later verliefd bent", zeg ik, "dan moeten we je onder de mistletoe vandaan trekken". "Ieeeeeeeuw", zegt ze dan. 

Nog 1 dagje school en werk en dan hebben we kerstvakantie. Twee weken lang. Nog een paar nachtjes slapen maar voor mij is Kerstmis al begonnen. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verhuisbericht

Mijn blog is verhuisd naar dagelijksedingen.blog Zie ik je daar?