woensdag 18 maart 2015

In theorie...

Dan werk je bij het leukste woonmerk van Nederland en dan wil het thuis maar niet lukken met dat stijlvol wonen. Onze mooie nieuwe bank is niet meer zo mooi sinds onze tirannieke huis-tuin-en-keuken-kat de zijkant heeft opengekrabd omdat ze niet op tijd haar eten kreeg. Onze ooit mooie raamdecoratie is gesneuveld  (hebben we hem te veel open en dicht gedaan?) waardoor we slechts nog drie van de vier ramen bedekt hebben, waarvan één dag en nacht omdat deze niet meer open kan. Tot mijn grote ergernis, maar manlief wil hem niet weghalen omdat we anders wel erg in de etalage zitten. De gordijnen zijn besteld, maar ik sta niet voor mezelf in, als deze niet snel worden geleverd.

Dan hebben we nog twee erg hippe bijzettafeltjes gekocht, die bij nader inzien niet goed samengaan met de hocker van de mooie nieuwe bank (of met de beperkte ruimte in onze woonkamer). Bovendien zit er op het notenhoutenblad van eentje een grote ronde vlek vanwege de stijlvolle vaas met pioenrozen die ik er op dag één van de aankoop op zette. Dan is er nog de eeuwige strijd tussen de speelgoedhoek - alias moestuin sinds AH haar nieuwe rage introduceerde - en het gezellige zitgedeelte. Het zijn waarschijnlijk de speelgoedzwaarden en het Star Wars lego, maar de winnaar moge duidelijk zijn.

Manlief heeft het losgelaten (hij droomt slechts 's nachts nog van strak wit zwevend Italiaans design) en ik volg therapie op Pinterest, waar ik op borden mijn ideale huis bij elkaar pin. Heel makkelijk, zonder inspanning, zittend op onze ooit mooie nieuwe bank. Tevreden constaterend dat het met mijn smaak wel goed zit. Nu nog de uitvoering. Iets met theorie en praktijk waar ik vaker tegenaan loop. 



Gelukkig zie ik op mijn werk de hele dag stijlvol ingerichte kamers...

2 opmerkingen:

  1. Oja, theorie en praktijk, dat klinkt... bekend ;) Ook hier trouwens een spanningsveld tussen mooi strak designmeubilair en de lichtelijk destructieve invloed van een dreumes en zijn bijkomende rommel. Ach, het is niet voor niets een *woon*kamer, hou ik me maar voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha, zo had ik nog niet over het woord nagedacht. Thnx! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Verhuisbericht

Mijn blog is verhuisd naar dagelijksedingen.blog Zie ik je daar?