maandag 6 april 2015

De wereld op mijn bank

Kwart voor zeven. Wakker. Muisstil uit bed om niemand wakker te maken. Het huis nog stil en voor mij alleen. Maar het geluk zit hem in de vier die boven aan het dromen zijn. Van wildwaterglijbanen (kleine man), roze jurken met eindeloze stroken (middelste) en ingewikkelde skatebanen (oudste). Grote man droomt over mij. Hoop ik maar. Het koffieapparaat ronkt, maar maakt gelukkig niemand wakker. Op de bank lijkt de wereld aan mijn voeten. Alle ruimte voor mijn dromen, gedachten,  herinneringen, ideeën...

Dat ik woensdag in het vliegtuig naar Spanje zit
Dat we nog een hele dag vrij hebben vandaag met het gezin
Dat gisteren eindelijk de zon zich liet zien en wat een wereld van verschil dat maakt
Dat ik gisteren op de verjaardag van schoonzus A. de tijd voorbij heb zien vliegen in fotoalbums
Dat ik uitreken hoe oud ik ben als kleine man net zo oud is als ik nu
Dat ik zin heb in nog een kop koffie
Dat ik in mijn hoofd het boek kies dat meegaat in het vliegtuig
Dat ik fotoboeken wil maken van elk jaar voor later
Dat ik grote man oud probeer te denken maar niet verder kom dan zijn heldere bruine ogen voor me te zien
Dat ik hoop... van alles hoop dat ik niet hardop durf uit te spreken
Dat ik denk dat hardop vragen niet mag
Dat ik twijfel over dit huis of een ander
Dat ik wil schrijven... voordat iedereen weer wakker is.


Dat als de tijd vliegt en dat me een beetje bang maakt, ik denk aan de briljante Dr. Seuss

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verhuisbericht

Mijn blog is verhuisd naar dagelijksedingen.blog Zie ik je daar?