zaterdag 9 april 2016

Kusjes en tulpen

Zomaar een zaterdagmorgen waarop de zon schijnt, letterlijk en figuurlijk...


  • Groenten, kaas en eieren halen op de markt, vriendelijke woorden en grapjes van de verkopers en een banaan voor kleine man
  • Een koffie- en kaneelbroodje uit het vuistje voor kleine man en mezelf, om de beurt van elkaar proeven
  • Drie bossen rode tulpen. Kleine man mag betalen en kijkt trots als een pauw
  • Schoenen passen die voelen alsof je op wolken loopt
  • Cadeautjes uitzoeken voor twee jarigen dit weekend
  • Een feestje, Plien en Bianca en een strandlunch in het vooruitzicht
  • Filosofische vragen van kleine man over het huwelijk: waarom mag je niet met twee vrouwen trouwen? 
  • Kleine man die de hele ochtend kusjes voelt aankomen: "Oh mama, ik voel er weer eentje" waarop ik mag incasseren
  • Alle boeken van Martin Bril voor 4,99 euro bij mijn favoriete boekwinkel
  • Spijkers met koppen op de radio
  • Tijd om mijn nagels te lakken
  • Een kaartje schrijven met een prachtige Gouden Boekje-postzegel erop
  • De zaterdagkrant, een boterham met oude kaas en koffie in het zonnetje
  • Lief die heel even zijn ogen dichtdoet op de bank
  • Een te dikke poes die tussen het toetsenbord en mijn scherm om knuffels vraagt
  • Het zonnetje! Had ik het al gezegd? Het zonnetje!

Fijn weekend! 


Ik kon hem niet laten liggen...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verhuisbericht

Mijn blog is verhuisd naar dagelijksedingen.blog Zie ik je daar?