zaterdag 14 mei 2016

Dreamchasers

Lang weekend! Heerlijk, hoewel we net anderhalve week vakantie in Spanje achter de rug hebben. Het heeft ons goed gedaan. Laat naar bed, geen wekker en rustig kijken wat de dag ons brengt. Vooral veel gezelligheid, lekker eten en vrienden. En een onvergetelijk fiesta fiesta van vrienden A. en S., dé reden van ons bezoek.

Ze gaven elkaar voor de tweede keer het ja-woord. Deze keer in een kerkje vlakbij hun landgoed waar in anderhalf jaar tijd hun huis was gebouwd. Nog niet af en bezorger van veel stress, maar op de dag van de bruiloft viel dat weg. Wat bleef was hun liefde en hun hang naar avontuur. Dreamchasers zoals lief ze noemde in zijn speech. Alle vrienden knikten en depten hun ogen droog. Net als de bruid en bruidegom. Het was magisch. Het uitzicht op de prachtige bergen, het geweldige feest op Mas del Encanto en alle familie en vrienden die van ver waren gekomen om liefde en vriendschap te vieren.

Terwijl de familie uit Canada zong en de familie uit Nederland dichtte, aten we een overheerlijke lunch aan lange tafels. In gedachten vinkte ik hem af, die bruiloft in het buitenland die ik zo graag wilde meemaken. Ik sprak een jong stel uit Engeland dat hun carrières vaarwel had gezegd om een boerderij te beginnen in deze mooie streek. Ze waren al meer dan een jaar op de vergunningen aan het wachten, maar gelukkiger dan ooit. Ze hadden ontdekt dat ze niet zoveel nodig hadden en waardeerden de rust en het ver weg zijn van de oneindige drukte die werk en veel geld verdienen met zich mee hadden gebracht. Proost! Ik kneep mijn lief in zijn arm, die al gelukkig was met dit weekje weg van de drukte van zijn werk. "Een plan B", fluisterde ik plagend in zijn oor. "Ik ook van jou", was zijn antwoord.

Geluk werkt aanstekelijk, net als een mooie omgeving en leuke mensen. De kinderen vermaakten zich opperbest met elkaar, we liepen een prachtige kloof en genoten van de prachtige olijfgaard in het gehuurde huis van vrienden A. en S. (niet het bruidspaar). Ons eigen huis in het midden van een dorp deelden we met zijn dertienen, een beetje koud was het wel, maar de gebakken eieren in de ochtend en het haardvuur in de woonkamer maakten een hoop goed. Dat onze auto niet in de smalle straatjes paste en we op de zijkant een mooie souvenir meenamen, mocht de pret niet drukken. Het was een vakantie zoals een vakantie hoort te zijn.

Lieve A. en S., als jullie voormalig ceremoniemeester wil ik jullie allereerst bedanken dat ik dit jaar regelloos van het feest kon genieten. Oké, een beetje meedenken over de ceremonie, maar dat was vooral heel leuk, met als hoogtepunt N. die op zijn gitaar ' daar komt de bruid' speelde toen jullie de kerk binnen kwamen.  Jullie straalden net zo hard als die eerste keer, misschien zelfs nog een beetje harder. Niet zo gek als je samen dromen aan het waarmaken bent.

Bedankt voor het magische feest, de Spaanse muziek, het heerlijke eten en jullie gastvrijheid. Jullie laten zien dat er altijd een plan B. is, wat of waar dat ook is. Fijn ook dat nog niet alles af is. Reden om gauw weer eens te komen en de gastenkamers te zien, de moestuin en het geitenhok.

Veel geluk en adiós!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verhuisbericht

Mijn blog is verhuisd naar dagelijksedingen.blog Zie ik je daar?