zaterdag 10 september 2011

Geluk is mijn antwoord op alles

Naast mijn bed ligt een stapel boeken. Een stapel boeken die ik wil lezen. Ik ben begonnen in Isabel Allende's Het negende schrift van Maya maar ben ook al halverwege Tatiana de Rosnay's Kwetsbaar. Dat werkt niet. Ik moet kiezen en in een van de twee werelden stappen. En als ik heb gekozen de hoge stapel boeken verbergen zodat ze me niet kunnen afleiden. Maar ondertussen kom ik alweer nieuwe titels tegen die me nieuwsgierig maken. In de krant van gisteren lees ik een interview met Pierre Szalowski, schrijver van het boek Vissen veranderen bij kou van zwemrichting. Alleen de titel is al genoeg reden om de krant weg te leggen en het boek meteen te bestellen. Maar ik denk aan mijn stapel en lees door. Pierre noemt zichzelf een geluksturg. Iemand die overal inspiratie vindt. Ook zegt hij: ' Geluk is mijn antwoord op alles.'  Hoofdpersoon van het boek is een elfjarig jongetje dat de wereld om zich heen bevecht met een rotsvast positivisme. De vergelijking met Oskar uit Jonathan Safran Foer's Extreem luid en ongelooflijk dichtbij wordt gemaakt. Een van mijn lievelingsboeken. Zal ik dan toch...

Het boek heb ik net besteld. Als het maandag door mijn brievenbus past, komt het onderaan de stapel. Niks ergs. Het is goed gezelschap en het geschreven woord is geduldig.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verhuisbericht

Mijn blog is verhuisd naar dagelijksedingen.blog Zie ik je daar?