zondag 15 juni 2014

Van die dingen


  • Dat ik minder blog als ik geen 30-dagen stok achter de deur heb
  • Dat ik het dan mis en het toch niet doe... (gek toch)
  • Dat kleine man mij zijn olifant geeft voor het slapen gaan. En als ik dan zeg dat olifant zijn knuffel is, hij uitlegt dat dat toch 'lenen' is
  • Dat een week ouderschapsverlof veel langer (in positieve zin) lijkt te duren dan een werkweek 
  • Dat dat laatste best een beangstigende constatering is
  • Dat middelste vandaag als verrassing de keuken had opgeruimd en de tafel had gedekt. Ze daarna dikke tranen huilde toen ze uit bad kwam, aan tafel moest en een aanrecht vol potten en pannen aantrof en klaagde: 'Dat is toch ook geen doen, is het nu alweer een rommeltje'. En ik mijn glimlach probeerde te verbergen achter mijn handen omdat ik even dacht dat ik mezelf hoorde praten
  • Dat voetbal kijken met mijn familie een van de leukste dingen is die er bestaan
  • Dat Nederland vijf keer scoort en ik vijf keer denk: help, we zijn op vakantie tijdens de finale...
  • Dat ik vervolgens de halve nacht wakker lig om mee te doen aan #sixwordsamenvatting
  • Dat geluk is: vrienden in de tuin, liefdeskoffie en een vuurkorf (die meer rookt dan brandt)
  • Dat de zon volop heeft geschenen tijdens mijn weekje verlof en kleine man en ik in zee hebben gestaan (de kwallen slim ontweken door er een scheermes-schelp rechtop naast te zetten)
  • Dat ik niet te laat wil gaan slapen en nu al weet dat dat niet gaat lukken
  • Dat ik voor het eerst van mijn leven een bod heb gedaan via een veilingsite en van de zenuwen onnodig heb overboden
  • Dat ik evengoed blij was met de bemachtigde concertkaartjes
  • Dat hoewel ze niet meer bij elkaar zijn, de CD van de Common Linnets prachtig is
  • Dat ik nu al weet dat lief straks zegt: 'leuke blog, maar ik vind een echt verhaal leuker dan 'van die dingen' 
  • Dat ik evengoed heel veel van hem houd! (en nu echt je overhemd voor morgen ga strijken)

Dat Roos Vonk weet waarom Waylon en Ilse niet meer bij elkaar zijn en dat het eigenlijk heel logisch is...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verhuisbericht

Mijn blog is verhuisd naar dagelijksedingen.blog Zie ik je daar?