zondag 22 april 2012

Kacheltje en kuipslab

Je voorbereiden op je trouwdag is net zoiets als je voorbereiden op de eerste keer bevallen of de eerste keer afrijden. Je hebt eigenlijk geen idee! Het meeste is inmiddels wel geregeld. Op een paar kleinigheden na als welke onderbroek trek ik aan (too much information?) en waar vind ik een kuipslabbetje voor Job (hij heeft namelijk een heel chique Woolford overhemd aan). Kleinigheidjes. Nog onder de zonnebank. Oor weer laten horen. En samen nog even ontspannen, was de tip van een vriendin. Klinkt goed, maar met drie kinderen best een logistieke uitdaging. Ik kijk naar het zoveelste lijstje en bedenk wat ik eens zal opschrijven onder het kopje mentaal voorbereiden...
1. Goed slapen (lees in comateuze toestand als ik mijn kussen alleen al ruik, dus dat komt goed. Check!)
2. Ja, ik wil! voor de spiegel oefenen (elke ochtend. Check!)
3. Veel filmkussen met mijn aanstaande (ze noemen ons wel Scarlett en Rhett. Check!)
4. Nog vaak het woord aanstaande gebruiken, het is immers de laatste week (Check!)
...

Zucht! Ik zei het al. Voorbereiden op je trouwdag is onbegonnen werk. Genieten dan maar. Dat was immers het magische woord tijdens mijn zwangerschapsverlof. Iedere dag vertelde iemand me wel: "Nog even genieten hoor" (alsof het na de bevalling voor eens en voor altijd afgelopen zou zijn) Dus dat staat nu op mijn lijstje: 1. genieten! Vannacht lukte het al een beetje, toen aanstaande (Check!) M. - zo kacheltje als wat van zijn bachelor - tegen me aan kwam kruipen en luid verkondigde: "Schat, je bent de allermooiste, de allerliefste en ik houd zooooooooveeeeeel van je". Vanmorgen kon hij zich daar niets meer van herinneren. Maar ik weet wel beter. Hij galmde het namelijk in mijn goede oor.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verhuisbericht

Mijn blog is verhuisd naar dagelijksedingen.blog Zie ik je daar?