dinsdag 18 februari 2014

Cabaret aan huis

Met kinderen kom je niet meer zo snel in het theater (of iets anders leuks voor volwassenen), maar je hebt cabaret in huis. Dat dan weer wel.


  • Kleine man aan tafel vanavond: 'Mama, als je je pyjama aan hebt en hebt gepoetst... krijg je van mij een kus en een knuffel'.
  • Kleine man op de trap, terwijl ik zijn schoenen aandoe: 'Mama, ik heb jou uitgekozen als mama. En papa heb ik uitgekozen als papa'. Ik: 'Dat is fijn. Ik heb jou uitgekozen als kindje'. Kleine man: 'Danku'.
  • Kleine man, terwijl hij al zijn treinspullen opruimt: 'Dat valt niet mee mama, ik ben er een beetje moe van.'
  • Ik: 'Zullen we een boekje lezen'. Kleine man:' Nee hoor mama, nu even niet'.
  • Kleine man loopt 's ochtends de badkamer in waar ik in mijn ondergoed sta. Ik: 'Goedemorgen lieverd, krijg ik een kus?' Kleine man: 'Nee hoor, mama, eerst een broek aan.' 
  • Kleine man heeft in bed geplast en als ik vraag waarom hij me niet heeft geroepen dat hij moest plassen, zegt hij: 'Het plasje was sneller dan ik'.
  • Kleine man heeft er zin in: 'Het wordt vandaag een jarige dag!' 
  • Opa is jarig en we bellen om een verjaardagsliedje te zingen, kleine man zet in: ' Onder de grond, onder de grond... (daar woont een mol met een jasje van bont)
  • Lief en ik doen een spelletje ' ballon omhoog houden'  met kleine man. De ballon valt op de grond. Kleine man, terwijl hij de bal oppakt: 'Niet bukken, jullie zijn al een stukje ouder.'
  • Oma brengt kleine man naar bed: 'Ik kan je niet tillen, want ik heb pijn in mijn rug'. Vervolgens tilt ze hem boven in bed, waarop kleine man triomfantelijk zegt: 'Hee oma, je kan toch tillen.'
  • Oudste schrijft kerstkaarten maar weet niet zo goed wat ze moet schrijven aan opa en oma. Ik: 'Gewoon opschrijven wat er in je opkomt lief.' De tekst: lieve opa en oma, ik wens voor 2014 dat jullie nog niet dood gaan.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verhuisbericht

Mijn blog is verhuisd naar dagelijksedingen.blog Zie ik je daar?