donderdag 8 juni 2017

Pot

Mijn tante A. heeft er een pot voor. Een grote glazen die op tafel staat. Daarin stopt ze de grappige, mooie en die-moet-ik-onthouden-uitspraken van haar kleinkinderen. Veel handiger dan mijn rondslingerende schriftjes en instant dagboeken. Die zijn namelijk nooit voor handen als er weer eens iets grappigs of wijs aan de monden van mijn kinderen ontsnapt. Ik denk dan, die wil ik onthouden, maar breek 's avonds in bed weleens teleurgesteld mijn hoofd.

Gelukkig heb ik er ook veel onthouden.

  • Papa, ben jij graag moe?
  • Vandaag hebben we gepraat op school over de doodheid
  • Slagroomboom (slagboom)
  • Waarom is het veertien en niet viertien (terechte vraag van middelste)
  • Siekensaus (mijn nichtje toen ze nog heel klein was, we noemen het ziekenhuis nog steeds zo)
  • Mag ik jouw bakini aan? (neefje tegen middelste op vakantie, bikini is ook nog steeds bakini voor ons)
  • Mama, mag je ook met twee iemanden trouwen?
  • Ik zie je borstels mama!
  • Soms is mijn piemel groot en dan staat hij rechtop (kleine man heeft zojuist het 8e wereldwonder ontdekt)
  • Wil je mijn paagina zien? (oudste toen ze heeeel klein was, moet ik erbij zeggen)
  • Waarom ga je dood? (achterop de fiets is kleine man het meest filosofisch)
  • Mama, iedereen heeft een tweede leven. Ik: misschien wel meer. Kleine man: nee, mama, je hebt twee levens, niet meer.
  • Waarom geloof jij niet in God, mama?
  • Kleine man over de Kruidvat-reclame 'steeds verrassend, altijd voordelig'. Neeeeeeee, ze liegen gewoon mama!
  • Tita (auto natuurlijk)
  • Mooie wielen mam (toen was hij 2!)
  • Ik wil een knus! (een knuffel en kus in één)
  • Mama, privé wil ik nog wel met je kussen, maar niet op school
  • Kleine man tegen middelste  - die hem in de hal van de school altijd een filmsterrenkus geeft om te plagen - doe het anders nu alvast, dan hoeft het straks niet. 
Met kinderen kom je niet meer zo vaak in het theater. Maar je haalt cabaret in huis!


En dan heb ik het nog niet eens over de tekeningen van kinderen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verhuisbericht

Mijn blog is verhuisd naar dagelijksedingen.blog Zie ik je daar?