vrijdag 6 juli 2012

Dromen

Elke avond, terwijl haar krullen boven het dekbed uitspringen, kletsen we nog even. Voor het slapen even bedenken waar ze over gaat dromen. Maar ik weet het al. De afgelopen weken is haar droom namelijk elke nacht hetzelfde, tenminste haar voornemen om het te dromen: Frankrijk met een hoofdletter en uitroepteken. "Ik ga dromen over Frankrijk en ons zwembad." Lief als ze is, droomt ze ons er allemaal bij. Gelukkig maar. Als ik 's avonds laat ga kijken, ligt ze met een tevreden blik te slapen ' dobberend op haar krokodil'. Niets zo leuk als voorpret, hoewel de nachtjes slapen op de kalender eerst nog wel heel veel waren, lijkt het ineens te overzien en voor te stellen. Vakantie binnen handbereik. Een zalig nietsdoen. Zelfs geen wifi op de plek van bestemming dus spelletjes en boeken winnen het deze vakantie van de aaifoon en -pad. Ontbijten met croissants en daarna als enige zorg waar je in of uit de zon kunt liggen. Net als mijn kleine Eva heb ik last van voorpret en ben ik blij met ons avondritueel zodat mijn vakantiegevoel al een beetje binnensluipt in de dagelijkse drukte. En als ik 's avonds in bed ga liggen, droom ook ik weg. Drie weken alle tijd, alle tijd voor en met elkaar. Daar verheug ik me het meeste op.


Ma petite chérie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verhuisbericht

Mijn blog is verhuisd naar dagelijksedingen.blog Zie ik je daar?