maandag 11 augustus 2014

Dictator

Hij gaat nog niet naar school, maar een wijsneus kunnen we hem gerust al noemen:

* In Burgers' Zoo vraag ik kleine man - als hij al heel lang bij de leeuwen staat te kijken - of hij nu mee wil lopen naar het volgende dier. Hij kijkt me aan, terwijl zijn ogen op verontwaardigd staan: "Dictator!" Terwijl ik mijn lachen moet inhouden, vraag ik hem wat een dictator is. "Dat is een heel stout iemand, mama". Touché.
* Afgelopen weekend ging ik kamperen en wanneer ik afscheid neem van kleine man houdt hij me vast en zegt dat hij bij me wil blijven. "Maar lieverd, je hebt vandaag mannendag", zeg ik. Waarop hij antwoordt: "Maar ik wil liever een vrouwendag".
* Kleine man heeft het niet warm maar bloedheet.
* Ook is hij niet moe maar bekaf
* Het zit niet zo, maar het zit eigenlijk zo.
* En "omdat we de twee nieuwe boeken al uit hebben, kijk ik vanavond liever een filmpje". 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verhuisbericht

Mijn blog is verhuisd naar dagelijksedingen.blog Zie ik je daar?