maandag 12 oktober 2015

Things that make me smile (Dag 18)

Wel eens gedaan? Elke avond tenminste drie dingen opschrijven that made you smile. Ik doe het veel en kom dan ook regelmatig dagboekjes tegen met deze vrolijke opsommingen. Soms weken achter elkaar, soms zomaar hier en daar een dag. Het begin is altijd even wennen en een beetje geforceerd. Maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt, presenteren ze zich elke dag op een dienblaadje bij je aan: the things that make you smile. Zomaar een paar die mij altijd blij maken:


  • Alice in Wonderland. Het verhaal, de tekeningen, de wijze uitspraken. Er is nu een mooie nieuwe uitgave, waar ik altijd even in blader als ik in de boekwinkel ben. Ik mag hem pas kopen van mezelf als de stapel boeken naast mijn bed tenminste de helft geslonken is.
  • Koffie! De allereerste van de dag, bij voorkeur op bed en door mijn lief gemaakt. Maar de eerste op het werk is ook een fijne of eentje buiten de deur met ambachtelijk schuimhart of een kleintje espresso tussendoor.
  • Autorijden in het donker, bij voorkeur in mijn up maar lief mag ernaast. Op de radio fijne muziek en een hoofd vol gedachtes. 
  • Eavesdropping. In de trein, kroeg of gewoon op straat. Flarden van gesprekken zonder context. Die verzin ik er zelf bij!
  • Een weekend zonder plannen. Hoewel een weekend met plannen ook fijn is, houd ik van de belofte van een weekend zonder plannen. De wereld ligt voor één zaterdag en zondag aan mijn voeten.
  • De boeken van Toon Tellegen. En dan vooral zijn prachtige verhalen over eekhoorn en mier met titels als Toen niemand iets te doen had en Misschien wisten zij alles. Als ik toch eens zo mooi kon schrijven. 
  • Amsterdamse humor
  • Als ik mensen tegenkom die een typetje kunnen zijn van Koot & De Bie.  Ik ga het liefst elke week met middelste naar taalles omdat haar juf een vermomde Kees van Kooten is.
  • Alle Loesjes!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verhuisbericht

Mijn blog is verhuisd naar dagelijksedingen.blog Zie ik je daar?